Podatnicy w Polsce mają możliwość przekazania 1,5% podatku na cele charytatywne w ramach swojego zeznania podatkowego. Prosimy o rozważenie przekazania 1,5% naszej organizacji.
Mogą to Państwo zrobić w prosty sposób klikając na poniższy przycisk.
Dlaczego warto przekazać 1,5% naszej fundacji?
Jesteśmy efektywni – dokonujemy realnej poprawy życia zwierząt hodowlanych
Nasza fundacja podąża za skuteczną strategią naszej macierzystej organizacji, Albert Schweitzer Stiftung für unsere Mitwelt i jej podejściem, polegającym zarówno na współpracy z przemysłem spożywczym, jak i na działaniu przeciwko niemu w celu wprowadzenia istotnych zmian dla zwierząt hodowlanych poprzez różne ulepszenia w łańcuchach dostaw. Przez ostatnie cztery lata za sprawą naszej inicjatywy Polska bez klatek, przekonaliśmy ponad 40 firm do opublikowania zobowiązania o rezygnacji z używania i wykorzystywania jaj z chowu klatkowego.
W 2021 roku uruchomiliśmy Europejską Inicjatywę dla Kurczaków, w ramach której dążymy do poprawy warunków życia brojlerów, czyli kurcząt hodowanych na mięso. Pierwszą firmą, z którą udało nam się nawiązać współpracę jest Res Drob, jeden z największych producentów mięsa drobiowego w Polsce, który zobowiązał się do spełnienia standardów European Chicken Commitment.
Ponadto, działając wspólnie w koalicji Głos dla karpi ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, Fundacją Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt – Viva! oraz Compassion Polska znacząco przyczyniliśmy się do zaprzestania sprzedaży żywych karpi w większości dużych sieci handlowych w Polsce.
Współpracujemy z innymi organizacjami, nie konkurujemy z nimi
Staramy się wywierać jak największy wpływ na los zwierząt hodowlanych. Ponieważ nie jest możliwe, aby jedna fundacja mogła to osiągnąć samodzielnie, kładziemy nacisk na współpracę z innymi organizacjami, a nie na konkurowanie z nimi. Regularnie współpracujemy przy różnych projektach i kampaniach z polskimi organizacjami, takimi jak Stowarzyszenie Otwarte Klatki, Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt – Viva! i Compassion Polska. Należymy również do Open Wing Alliance, ogólnoświatowej koalicji działającej na rzecz poprawy dobrostanu kurcząt hodowanych na fermach przemysłowych i razem z innymi organizacjami wchodzącymi w jej skład prowadzimy kampanie zmieniające los tych zwierząt.
Działamy na rzecz zwierząt poprzez promocję diety roślinnej
W 2018 roku uruchomiliśmy Tydzień na Weganie – stronę internetową i program newsletterowy, który zachęca ludzi do wypróbowania (bardziej) roślinnej diety. Osoby, które zapiszą się do programu, przez siedem dni z rzędu otrzymują e-mail z przepisami, wskazówkami i podstawowymi informacjami dotyczącymi diety roślinnej. Po tym czasie otrzymują co miesiąc regularny newsletter. Na stronie internetowej Tygodnia na Weganie udostępniamy naszym czytelnikom bogatą bazę przepisów, porady dotyczące produktów oraz artykuły na temat wegańskiego stylu życia i odżywiania.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Co się stanie, jeśli nie wybiorę organizacji, której chcę przekazać swoje 1,5% podatku?
Jeśli nie zdecydujesz się przekazać 1,5% na rzecz konkretnej organizacji pożytku publicznego, podatek za dany rok trafi do organizacji, której przekazałeś 1,5% w ubiegłym roku lub zostanie przeznaczony na cel określony przez rząd.
Czy organizacja, której przekażę 1,5% swojego podatku, będzie miała dostęp do moich danych osobowych?
To zależy od Ciebie. Podczas wypełniania formularza PIT możesz wybrać, czy chcesz przekazać organizacji swoje dane osobowe, czy wolisz przekazać swoje 1,5% podatku anonimowo.
Do kiedy mogę przekazać 1,5% swojego podatku na rzecz organizacji?
W 2024 roku 1,5% podatku należy przekazać najpóźniej do 30 kwietnia. Jeśli dane organizacji, której chcesz przekazać swoje 1,5% podatku nie ulegną zmianie, podatek zostanie przekazany organizacji, której przekazałeś go w poprzednim roku.
Czy każdy może przekazać 1,5% swojego podatku na rzecz Fundacji Alberta Schweitzera?
Nie. Nie podejmujemy współpracy fundraisingowej, w ramach której darowizny pochodzą ze sprzedaży produktów pochodzenia zwierzęcego ani wówczas, gdy istnieje możliwość wywierania wpływu.