Sukces: Hilton staje się wolny od klatek!
Niecałe 24 godziny po rozpoczęciu międzynarodowej kampanii przeciwko Hiltonowi możemy już ogłosić nasz sukces: Firma zobowiązała się do całkowitej rezygnacji z jaj z chowu klatkowego we wszystkich swoich markach na całym świecie.
Zmiana do 2025
W oficjalnym oświadczeniu Hilton deklaruje, że do 2025 r. przestawi się na alternatywne metody hodowli kur niosek. Na pierwszy rzut oka termin ten może wydawać się odległy. Jest to jednak realne, ponieważ w wielu krajach świata nadal trudno jest uzyskać jaja i produkty jajeczne niepochodzące z chowu klatkowego, a kontrakty podpisywane są przez firmy na wiele lat do przodu.
Z ponad 5 600 hotelami w 113 krajach, Hilton jest jedną z największych sieci hotelowych na świecie. Do tej pory firma zgodziła się jedynie na przejście na alternatywne metody hodowli dla niektórych swoich marek w 19 krajach. Opublikowane zobowiązanie obejmuje teraz wszystkie inne marki i wszystkie kraje, w których Hilton prowadzi swoje hotele.
Czas na Best Western!
Cieszymy się, że Hilton tak szybko zareagował na naszą kampanię, przedstawiając jasną, wiążącą datę wycofania jaj z chowu klatkowego. Firma podążyła tym samym za takimi sieciami hoteli jak Marriott, Hyatt i InterContinental, które również zobowiązały się do zaprzestania utrzymywania kur niosek w klatkach.
Podczas gdy Hilton daje dobry przykład, obecnie czekamy na odpowiedź od Best Western. Międzynarodowa kampania Open Wing Alliance, do której należymy wraz z ponad 60 innych organizacji zajmującymi się dobrostanem zwierząt i prawami zwierząt, jest skierowana również przeciwko tej sieci hoteli. Jeśli chciałbyś przekonać Best Western do rezygnacji z okrutnej hodowli klatkowej, podpisz naszą petycję.
Działania w Warszawie
W ramach kampanii przeciwko Hiltonowi i Best Western, współpracowaliśmy z ponad 80 aktywistami z 40 krajów, aby stworzyć potężną kampanię wizualną. W Warszawie zademonstrowaliśmy przed hotelami obu firm. Scena portiera serwującego jajko z klatki na tacy i obserwowanego przez dużego kurczaka wzbudzała dużą ciekawość gości hotelowych i przechodniów. Wkrótce po rozpoczęciu kampanii, Hilton zwrócił się do naszej koalicji Open Wing Alliance, a rozmowy doprowadziły tego samego wieczoru doprowadziły do opublikowania przez Hilton ogólnoświatowej polityki rezygnacji z jaj z chowu klatkowego w całym globalnym łańcuchu dostaw firmy.
Dziękujemy wszystkim, którzy podpisali naszą petycję. Szczególne podziękowania kierujemy do lokalnych działaczy w Warszawie oraz osób, które wspierały kampanię w mediach społecznościowych.