Marriott uległ dwa dni po rozpoczęciu międzynarodowej kampanii! Największa sieć hoteli na świecie będzie w ciągu najbliższych kilku lat stopniowo wycofywać z użycia jaja z chowu klatkowego. Więcej szczegółów w ciągu najbliższych kilku dni, będziemy Was informować!
Przyczyna petycji:
Gdyby Marriott prowadził swoje hotele w taki sposób, w jaki jego dostawcy jaj prowadzą swoje przedsiębiorstwa, byłyby one brudne, małe, przeludnione i niebezpieczne. Marriott jest ekskluzywną i luksusową firmą hotelarską, ale kryje w sobie mroczną tajemnicę. Miliony kur niosek z całego globalnego łańcucha dostaw hoteli cierpią w okrutnych klatkach.
Klatki te są tak ciasne i przepełnione, że kury nie są w stanie wykonywać żadnych naturalnych dla siebie czynności. Często ich łapy, skrzydła i głowy klinują się w kratkach drutów, co skutkuje pękniętymi lub złamanymi kośćmi, deformacjami i znaczną utratą piór. Niektóre kury, wyczerpane lub niezdolne do ruchu, są zadeptywane na śmierć przez inne ptaki.
Setki firm na całym świecie rezygnują ze stosowania jaj klatkowych. Globalne zobowiązania podejmują największe firmy na świecie, w tym Accor Hotels, InterContinental Hotels, Hilton Hotels, Wyndham Worldwide, Unilever, Nestle, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo, Mondelez, i Compass Group. Nawet firmy z branży fast foodów i amerykańskie więzienia odchodzą od tej straszliwej praktyki.
Marriott także uznał, że systemy klatkowe są nieludzkie i przestarzałe i w 2013 roku obiecał klientom, że do 2015 roku zrezygnuje ze stosowania jaj klatkowych. Firma otrzymała publiczne pochwały za podniesienie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu, jednak trzy lata po obiecanym terminie, kury nadal cierpią z powodu tej sieci hoteli. Klienci są zmęczeni niedotrzymanymi obietnicami i oczekują realizacji zobowiązań. Nawet marka własna Marriott, Starwood, zdecydowała się na całkowitą rezygnację z jaj klatkowych na całym świecie do 2020 roku.
Przedstawiciele hotelu mówią: “Sposób, w jaki prowadzimy działalność, jest równie ważny, jak działalność, którą prowadzimy”. Marriott powinien więc ustalić właściwe priorytety w sposobie prowadzenia swojej działalności i uwzględnić w nim wywiązywanie się ze złożonych zobowiązań oraz wdrożenie podstawowych standardów w zakresie dobrostanu zwierząt. Nadszedł czas, aby Marriott dotrzymał obietnicy i całą globalną sieć w 100% uwolnił od klatek.